Symboliek

Stichting Akosua

wil met haar logo een duidelijke relatie leggen naar de Adinkra symboliek van de Ashanti in Ghana en de Ivoorkust. Tegen de achtergrond van het continent Afrika staat de Denkyem ofwel Crocodile afgebeeld. Dit symbool staat voor aanpassingsvermogen.

Denkyem da nsuo mu nso ohome nsuo ne mframa: The crocodile lives in water, but it does not breath water, it breaths air.

“The crocodile is noted for its ability to stay both on land and in water. The symbol signifies the tendency to adjust oneself to all forms of conditions and situations in life. The symbol advices and encourages people to adapt themselves to changing circumstances, especially those which seems difficult and beyond their control.
This is a symbol of adaptability.”

Stichting Akosua kan zich net als de krokodil flexibel bewegen tussen “twee werelden”, in dit geval tussen de Westerse en de Afrikaanse. De stichting wil haar werk zo goed mogelijk aanpassen aan de lokale vraag en behoefte zonder zich direct uit het veld te laten staan door onvoorziene omstandigheden en moeilijkheden.