Steun als particulier

Om meer kansarme kinderen de gelegenheid tot onderwijs te geven is
structurele hulp nodig. Stichting Akosua biedt die hulp, maar kan daarbij niet zonder financiële ondersteuning. Zij ontvangt namelijk geen subsidie en is volledig afhankelijk van giften van bedrijven en particulieren.

Er zijn verschillende mogelijkheden om je steentje bij te dragen.
Meld je direct aan via info@stichtingakosua.org

ANBI

Stichting Akosua heeft een officiële ANBI-status verkregen en is hier uiteraard zeer mee vereerd. U kunt ook de website van het goede doel zelf bezoeken om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Giften aan ANBI’s zijn afhankelijk van de vorm waarin zij zijn gedaan aftrekbaar van het belastbaar inkomen van de donateur.

Stichting Akosua ondersteunt kleinschalige, lokale initiatieven en/of projecten specifiek in Ghana. De focus ligt hierbij op welzijn (opvang, opvoeding en verzorging), scholing en ontplooiing op sportief en creatief gebied. De stichting wil haar werk zo goed mogelijk aanpassen aan de lokale vraag en behoefte zonder zich direct uit het veld te laten staan door onvoorziene omstandigheden en moeilijkheden.

Stichting Akosua gelooft in de kracht en talenten van kinderen, waar ook ter wereld. Helaas krijgen kinderen in ontwikkelingslanden vaak niet voldoende kans om zich persoonlijk te ontwikkelen binnen een veilige en stabiele leefomgeving. Daarom vindt Stichting Akosua het belangrijk dat deze kinderen extra hulp en bijstand krijgen om zodoende een volwaardig bestaan op te bouwen.

ANBI – Algemeen Nut Beogende Instelling

Welkom op anbi.nl. Deze website is een particulier initiatief en maakt het voor donateurs makkelijk(er) die goede doelen te vinden die een ANBI zijn. De website van de Belastingdienst blijkt voor donateurs moeilijk vindbaar en anbi.nl is een snelle en gemakkelijke website om snel bij de juiste informatie te komen. Voor meer informatie over ANBI, zie de website van de Belastingdienst, www.belastingdienst.nl/giften.

Geef éénmalig

Je kunt een éénmalige schenking doen door het bedrag van je keuze over te maken op bankrekeningnummer

IBAN NL65 RABO 0143 7588 02

ten name van Stichting Akosua.

Word sponsor van een Ghanees kind

Vind je het leuk om persoonlijk te corresponderen met een vriend of vriendin in Ghana? Word dan voor €15,00 per maand sponsor van een kind van het Future Leaders UCC. Dit bedrag gaat niet rechtstreeks naar het kind dat gesponsord wordt, maar komt ten goede aan alle kinderen die onderwijs volgen op het UCC. Meld je aan via Stichting Akosua, de Ghanese kinderen hopen van je te horen!

Word donateur van Stichting Akosua

Laat je hart spreken en word donateur van Stichting Akosua. Je kunt dit al doen vanaf €0,20 per dag.
Dankzij jouw steun ligt er voor de kansarme kinderen in Ghana een kansrijke toekomst in het verschiet.
Wil je donateur worden? Stichting Akosua hoort graag van je!