FOTO’S GENOMEN TIJDENS DE REIS VAN MARLEEN THIJSSEN IN APRIL/MEI 2019

Ontmoeting met oudstudente Phyllis in haar woonplaats Kumasi. Na een verdrietige jeugd, werd Phyllis op haar 9de in huis genomen door een vrouw die goed voor haar was, maar niet veel geld had. Toen Phyllis op de JHS (Junior High School) zat, kwam Trust in Unity op haar school kijken voor intelligente leerlingen. Zij werd gekozen. Zo kon zij toch naar de SHS (Senior High School). Daarna ging zij verder studeren op de Technische Universiteit. Zij werkt nu als teacher in Social Studies (weer iets heel anders).
Op de enorm grote markt leidt Phyllis mij naar een 'geldwisselkantoortje'

De markt in Kumasi is de grootste in West-Afrika

Ik kijk mijn ogen uit!

Typ hier je tekst

Phyllis laat haar haren opsteken op de markt

Typ hier je tekst

Op zondag ga ik naar de kerkdienst van de Assemblies of God, onder leiding van pastor Bernard Sia. Bernard is tevens de oprichter en voorzitter van Stichting Trust in Unity.

Typ hier je tekst

Na mijn interview met Bernard Sia, poseert hij met zijn dochtertjes...

Typ hier je tekst

Dit is Kofi, een nieuw bestuurslid van Trust in Unity. Zijn vrouw is nu afgestudeerd, maar als studente werd zij financieel gesteund door deze stichting.
Kerkstoelen in Ghana ;-)
Kerkstoelen in Ghana 😉

Typ hier je tekst

De weg vlakbij de kerk in Kumasi... het lijkt mij toch dat er af en toe ongelukken gebeuren met zúlke enorme gaten in het wegdek!

Typ hier je tekst

Terug in de hoofdstad Accra maak ik een afspraak met studente Jennifer. Zij studeert voor verloskundige in de Ghanese hoofdstad met financiële steun van Trust in Unity.

Typ hier je tekst

SUCCES Jennifer en alle andere studenten van Trust in Unity!!!
Toen Jennifer de JHS (Junior High School) af had, is zij 1 jaar thuis gebleven, omdat er geen geld was voor de SHS (Senior High School). Pastor Bernard kende haar, omdat ze in dezelfde buurt woonde en hij wist dat zij intelligent is. Hij vroeg haar of ze verder wilde studeren. Ja dus. Vanaf dat moment betaalde Trust in Unity het schoolgeld voor de 3-jarige SHS en nu voor haar verblijf en haar studie in Accra. Ze woont met 3 andere meiden in één kamer, waar ze ook koken... SUCCES Jennifer en alle andere studenten van Trust in Unity!!!