Kids op pad voor Stichting Akosua!

Stichting Akosua

wil hierbij graag Fenna en Sem May uit Holtum in het zonnetje zetten, omdat zij vol enthousiasme op pad zijn gegaan met de krasboekjes van de (S)teunactie.

Binnen mum van tijd wisten zij hun boekjes vol te laten krassen. Elk vol boekje levert geld op, dus Fenna en Sem hebben aardig wat euro’s binnen gehaald voor Stichting Akosua.
Daarnaast heeft Fenna ook nog zelfgemaakte chocolade lolly’s verkocht in haar dorp. De opbrengst van de krasboekjes en de lolly’s komen geheel ten goede aan de kinderen in Ghana.

Lieve Fenna en Sem, hartelijk dank voor al jullie hulp!

Bingo voor het goede doel!

Op geheel eigen initiatief heeft de 13-jarige Anne Hansen uit Nieuwstadt een leuke actie georganiseerd om geld in te zamelen voor de Ghanese kinderen van het Right to Dream UCC. Anne hoorde voor het eerst het verhaal over deze kinderen tijdens een sieradenparty die door Stichting Akosua in november georganiseerd was.

Hier komt Anne zelf aan het woord: Ik heb 28 december geld opgehaald voor Stichting Akosua. Waarom? Omdat het verhaal van de sieradenparty mij erg aansprak. Die kinderen daar hebben geen sinterklaas en kerst met cadeautjes. Tegenover hun voel ik me verwend. Dus heb ik een bingo georganiseerd. Het was 3 euro entree en de loten waren 50 cent per stuk. Er waren 5 mensen aanwezig maar ook ouders hebben een vrijwillige bijdrage gegeven. Ik steun Stichting Akosua met dit geld. Want iedere euro is beter dan niks.

Namens Stichting Akosua mocht penningmeester Truus Lemaire een bedrag van 45 euro in ontvangst nemen. Dit geld zal in Ghana goed besteed worden.

Dank je wel Anne! Hopelijk volgen andere jongeren jouw voorbeeld.

Doe mij nog maar een wafel!

Stichting Akosua mocht ook dit jaar weer met een stand aanwezig zijn bij de Levende Kerststal in Nieuwstadt en wel op 19 en 20 december. Werd er vorig jaar nog geprobeerd om van alles aan de man te brengen, dit jaar waren het alleen Ghanese sieraden en wafels, héél veel wafels!
De bestuursleden Riek en Truus hebben het namelijk klaar gespeeld om deze maand bijna 1900 wafels te bakken. Hun harde werken werd al snel beloond door de goede verkoop aan vrienden en familie. Daarnaast stonden er uiteraard honderden wafels klaar voor de kerstmarkt.

De kraam van Stichting Akosua stond op een sfeervolle plek tussen de dieren op een nagebootst boerenerf. In gezelschap van kippen, konijnen en ezels konden de dames hun waren aanprijzen. Aangezien de pakjes wafels op zaterdag 19 december als warme broodjes over de toonbank vlogen, zijn de dames in allerijl op zondagmorgen weer gestart met het bakken van nieuwe wafels. Dit om te voorkomen dat ze te weinig hadden voor de Kerstmarkt die op zondagmiddag weer open ging.
Doordat er in de nacht van zaterdag op zondag en tot overmaat van ramp ook nog de hele zondag sneeuw naar beneden bleef dwarrelen, zijn veel mensen thuis gebleven. Het bezoekaantal is dus enorm tegengevallen en dat was voor de organisatoren van de Levende Kerststal uiteraard een enorme domper. Er zijn zoveel mensen in de weer geweest om de bezoekers iets moois te bieden en dan is het natuurlijk jammer als dat door weersomstandigheden in duigen valt. Ondanks dat er minder mensen naar de Levende Kerststal waren gekomen, is het de dames toch gelukt om rond de 1000 wafels te verkopen.
Voor de medewerkers van de Levende Kerststal en alle mensen die wafels hebben gekocht en daarmee Stichting Akosua gesteund hebben, zeggen wij hartelijk dank. Een woord van dank gaat ook uit naar Slijterij Wervin uit Nieuwstadt en Albert Heijn in Sittard en Heerlen. Deze zaken hebben de grote wafelactie gesponsord.

Met de opbrengst van deze actie kunnen weer een aantal kinderen van het Right to Dream UCC in Accra doorstromen naar een basisschool, waardoor ze de kans krijgen op een beter plekje in de maatschappij. Met de verkoop van 55 wafels kan een Ghanees kind namelijk een jaar lang naar school. Dus tel maar uit!

Riek en Truus kijken terug op een succesvol weekend en zijn volgend jaar zeker weer met hun wafels bij de Levende Kerststal te vinden.

Presentatie van Stichting Akosua voor K.S.B. afd. Holtum

Op woensdagmiddag 11 november 2009 heeft Stichting Akosua een presentatie/lezing mogen organiseren voor de Katholieke Senioren Bond in het gemeenschapshuis te Holtum. Doel van deze middag: het promoten van Stichting Akosua welke gevestigd is in deze plaats.
Mevr. Kaak, voorzitster van de K.S.B., gaf na een korte inleiding het woord aan Riek de Brabander, voorzitster van Stichting Akosua. Samen met Truus en Ton Lemaire heeft Riek op enthousiaste wijze de presentatie gebracht. Aan de hand van documentatiemateriaal, persoonlijke verhalen en dia’s/foto’s heeft Riek iets kunnen vertellen over Ghana en de projecten die door Stichting Akosua gesteund worden.

Vanaf de oprichting zijn al tal van fondsenwervende acties van start gegaan en met trots kunnen wij u vermelden dat dankzij deze aandachtig luisterende mensen ook deze middag een succes is geworden. Tijdens de pauze en na de presentatie konden de mensen Ghanese sieraden, tassen en Afrikaanse spulletjes kopen en/of documentatiemateriaal en fotoboeken inkijken. De zelfgebakken wafels (inmiddels standaard bij alles wat Stichting Akosua onderneemt) gingen ook weer gretig over de toonbank. Stichting Akosua kan terugkijken op een succesvolle middag welke zeker voor herhaling vatbaar is en hoopt dan ook dat andere verenigingen dit voorbeeld zullen volgen.

Boekenfestijn

Recentelijk ontving Truus Lemaire een telefoontje van mevrouw Wilma Kohl. Wilma had via haar zus Margriet (een goede bekende van Truus) gehoord van onze actie Boeken voor Boeken en wilde de gehele boekenverzameling van wijlen haar man aan Stichting Akosua schenken. Met vereende krachten mochten wij maar liefst 17 bananendozen vol boeken bij Wilma thuis ophalen! De collectie omvatte een enorme sortering op allerlei gebied. De nodige uurtjes werden besteed om de boeken op ISBN-nummer te inventariseren en op lijsten te plaatsen. Onze plaatselijke boekhandel Krings heeft zijn hulp aangeboden om te bekijken hoe wij het financieel gunstigste resultaat kunnen behalen met de verkoop van de collectie. De opbrengst komt geheel ten goede aan de Right to Dream Sports Academy, voor de uitbreiding van de bibliotheek aldaar. Onze hartelijke dank gaat naar Wilma Kohl!

Ghanese sieraden te koop bij Lotus!

Vanaf september 2009 verkoopt Lotus Hand & Voetverzorging in Venlo originele, Ghanese sieraden en tassen. Al deze prachtige spullen komen rechtstreeks uit Ghana en de opbrengst van de verkoop gaat ook weer terug. Uiteraard zorgt Stichting Akosua ervoor dat het geld ter plekke goed besteed wordt!

Lotus Hand & Voetverzorging steunt Stichting Akosua ook door het sponsoren van een kind van het Right to Dream UCC. Zijn naam is Emmanuel.
Wij hopen dat meerdere zaken of bedrijven dit voorbeeld zullen volgen, want er zijn nog altijd veel kinderen die graag een Nederlandse sponsor zouden willen hebben.

Voor meer informatie kijk op http://www.pedicurevenlo.nl

“Goede doelenpotje” van Wereldwinkel Sittard

In de Wereldwinkel in Sittard kun je orginele cadeaus en heerlijke levensmiddelen uit andere culturen kopen.

Naast de verkoop van deze producten brengt de Wereldwinkel in Sittard maandelijks een goed doel onder de aandacht. Via het “goede doelenpotje” kunnen kopers (maar ook bezoekers van de winkel!) hun wisselgeld doneren. In de maanden september en oktober zal de opbrengst van dit potje ten goede komen aan de activiteiten van Stichting Akosua.

Stichting Akosua dankt hierbij alvast de medewerkers van de Wereldwinkel in Sittard voor hun steun.

Bezoek Stichting Akosua tijdens Bokpopfestival

Op zondag 19 juli gaat om 13.00 uur het muzikale festival Bokpop weer van start in het Openluchttheater in Valkenburg aan de Geul.
Dankzij de enthousiaste bemiddeling van Josine Thissen, die in het voorjaar Ghana bezocht heeft, zal er dit jaar een stand van Stichting Akosua op het festivalterrein te vinden zijn.
Bij deze stand zijn originele, Ghanese sieraden en andere leuke hebbedingetjes te koop. De opbrengst zal, zoals altijd, geheel ten goede komen aan het Right to Dream UCC.

Boeken voor Right to Dream Football Academy

Met de verkoop van tweedehands boeken heeft Stichting Akosua de laatste maanden al veel geld ingezameld. Met dit geld kan bestuurslid Pascale, die werkzaam is op de Right to Dream Football Academy, regelmatig bij de lokale boekhandels in Accra de benodigde studieboeken aanschaffen. Dit levert voor de betreffende winkeliers ook weer inkomsten op. Voor de studenten van haar Remedial Class heeft ze dit seizoen alweer nieuwe leesboeken gekocht.

Daarnaast was er nog voldoende geld over om voor de Lower Class extra boeken voor Engels en Social Studies aan te schaffen. Ghanese studieboeken zijn, voor Nederlandse begrippen, niet duur. Voor een paar Ghana Cedi’s kun je ook al veel leuke leesboeken kopen.

Stichting Akosua hoopt dat ze met nieuwe donaties kan bijdragen aan de uitbreiding van de bibliotheek. Boeken leveren een schat aan kennis op!

Paasloop voor de Future Stars FC

De sportieve dames Marlies en Elise (van de Marcusschool in Utrecht) hebben letterlijk en figuurlijk hun beste beentje voorgezet tijdens de 10km-Paasloop in Utrecht. Ze hebben niet alleen de finish bereikt binnen 54 min. en 54 sec., maar daarmee ook geld binnengehaald voor Stichting Akosua!
                                                                                                                 De opbrengst van deze hardloopwedstrijd zal geheel ten goede komen aan sportactiviteiten van het Right to Dream UCC. Binnen het UCC zijn er namelijk 6 voetbalteams (diverse leeftijden) actief onder de naam Future Stars FC. Om deze teams goed te laten functioneren is er natuurlijk geld nodig voor bijvoorbeeld een voetbaluitrusting.

Dankzij Marlies en Elise hebben deze teams weer een extra zetje in de rug gekregen.

Stichting Akosua zorgt voor licht in de duisternis!

In Ghana is elektriciteit niet zo vanzelfsprekend als in Nederland. Op de Right to Dream Football Academy zitten ze vele avonden in het donker, omdat de stroom een aantal keren per week voor lange tijd uitvalt. Hoewel de jongens er wel aan gewend zijn, blijft het vervelend dat ze op die avonden niets kunnen ondernemen. De huiswerktijden staan gepland van 19.30 tot 21.00 uur, maar er valt weinig te doen als het pikkedonker is op school. Daarnaast krijgen ze ook hun avondeten in het donker en moeten ze zich op de tast een weg banen naar de doucheruimtes.

Stichting Akosua heeft dit seizoen verschillende draagbare, oplaadbare lampen geschonken. Bij de jongensverblijven is er nu in ieder geval licht en ook op school kunnen de huiswerklessen toch doorgaan als er geen stroom is.

Stichting Akosua viert Koninginnedag in Utrecht

Vergezeld van een warm zonnetje togen Truus en Riek van Stichting Akosua in het bijzijn van hun mannen op 29 april richting Utrecht. Vanaf Koninginnenacht stonden ze weer klaar op de jaarlijkse vrijmarkt om tweedehands spullen en boeken te verkopen.
Het weer was fantastisch, de sfeer gezellig en er liepen heel wat fraai uitgedoste mensen rond. Bij de kraam van Stichting Akosua waren ook weer versgebakken wafels en speciale Koninginnedag chocolaatjes van Rousseau (uit Sittard) te koop. Daarnaast was er deze keer ook een grabbelton voor de kinderen.

De opbrengst van deze vrijmarkt is weer geheel ten goede gekomen aan het Right to Dream UCC. Mede dankzij dit bedrag kan het UCC volgend schooljaar (september 2009) weer tekstboeken en schooluniformen aanschaffen voor de kinderen die via het UCC naar het reguliere basisonderwijs gaan.

Last but not least, een speciaal woord van dank aan Petra en Ad Buijing uit Utrecht. Ze hebben er niet alleen voor gezorgd dat Truus en Riek met hun kraam op hetzelfde plekje als vorig jaar konden staan, maar ze hebben ook geholpen met de spullen en iedereen rijkelijk voorzien van spijs en drank. Ad kwam zelfs op Koninginnedag gewapend met stokbrood, kaasjes en salades naar de kraam om iedereen ter plekke te bedienen. Niets is te gek op zo’n dag!

Stichting Akosua in Afrikaanse sferen

Op Paasmaandag was Stichting Akosua van de partij op een gezellige markt bij het Afrikacentrum in Cadier en Keer. Het zonnige weer trok veel bezoekers en koopjesjagers, want er was vanalles te verkrijgen.
Riek, Truus, Annique en Estelle kunnen terugblikken op een geslaagde dag, waarbij ze weer geld in het laatje hebben gebracht voor de Ghanese kinderen.

Jeugdprinses deelt feestvreugde met Ghanese jongeren

In het Limburgse Holtum is de tienjarige Nina Timmermans dit jaar uitgeroepen tot Jeugdprinses van Carnavals Vereniging de Katers. Als prinses wilde ze graag een goed doel steunen en daarmee andere kinderen een plezier doen.

Bestuurslid Pascale ontving in Ghana het volgende briefje van haar:

“Ik mag dit jaar Jeugdprinses van de katers zijn. Afgelopen zondag was de receptie. Omdat ik zoveel snoep en centjes heb gekregen, wil ik graag iets doen voor kinderen die het niet zo goed hebben als ik. Daarom wil ik jou graag iets geven voor de kinderen daar.”

S
amen met Nina heeft Stichting Akosua ervoor gekozen om haar donatie te besteden aan de Right to Dream Football Academy. Voor de jongens zijn er verschillende spellen gekocht, zodat zij in hun vrije tijd samen meer gezellige activiteiten kunnen ondernemen.

Onvergetelijke dag voor kids van het Right to Dream UCC!

Zoals al eerder vermeld op deze site, hebben de kinderen van de groepen 3 en 4 van Basisschool Loedoes een schoenendoos gevuld met schoolspullen, toiletartikelen en klein speelgoed voor hun Ghanese leeftijdsgenootjes in Labadi. In totaal zijn er 90 schoenendozen in een mooi geschilderde kist vanuit Nederland naar Ghana verscheept.
Na een lange zeereis van ruim drie weken konden de medewerkers van het Right to Dream UCC de kist eind januari in ontvangst nemen. Samen met Pascale en Estelle van Stichting Akosua hebben zij woensdag 4 februari alle dozen aan de kinderen uitgedeeld. Het ging hierbij om de groep kinderen die dagelijks naar het UCC komt voor de ochtendlessen of de huiswerkklassen.

Het was voor de kinderen een onvergetelijke dag! Ze vonden het geweldig om zo’n persoonlijk cadeau van een vriend/vriendin uit Nederland te krijgen. Pascale en Estelle waren zelf ook erg onder de indruk van alle prachtige schoenendozen. Het was erg bijzonder om te zien dat de kinderen van Loedoes zo hun best hadden gedaan voor deze kansarme kinderen.

Stichting Akosua en het Right to Dream UCC willen iedereen hartelijk danken die op enthousiaste wijze betrokken is geweest bij dit succesvolle Friends Project!

Gulle giften namens Schoonheidssalon “Au Tilleul”

Ter gelegenheid van de overname per 1 januari 2009 van Schoonheidssalon Au Tilleul, die al bijna 25 jaar is gevestigd aan de Lindenlaan 11 te Valkenburg, hebben de gasten i.p.v. boeketten en cadeaus een mooi geldbedrag geschonken.
In totaal is er € 800,00 gedoneerd voor de kansarme kinderen van het Right to Dream UCC in Labadi. Met deze geste willen Elly Paes-Wagemans en Carla Sollet van Au Tilleul een dankbaar afscheid nemen en een goede start maken. Tevens willen zij d.m.v. deze annonce iedereen bedanken!

Pascale, nichtje van Elly, werkt in Ghana en van haar een reactie:
“Vanuit Ghana wil ik jullie beide heel hartelijk danken voor de gulle gift voor Stichting Akosua. Echt geweldig! Met dit enorme bedrag kunnen wij in Ghana voor heel veel kinderen iets betekenen.
Zoals jullie weten steunen we het Right to Dream Underprivileged Children’s Centre (UCC) in de zeer arme wijk Labadi in de hoofdstad Accra. In dit centrum komen dagelijks meer dan honderd kansarme kinderen over de vloer voor onderwijs in taal en rekenen. Hierdoor kunnen ze een goede start maken om uiteindelijk door te stromen naar een ‘echte’ basisschool. De droom van ieder Ghanees kind!
In het centrum zelf wonen op dit moment ook 7 weeskinderen. Hun verzorging, kleding, maaltijden, etc. worden allemaal betaald aan de hand van donaties en giften. Zonder die hulp zouden zij op straat komen te staan. Ik kan jullie verzekeren dat we voor jullie gift een goede besteding weten te vinden binnen het Right to Dream UCC. Te zijner tijd zal ik jullie laten weten wat Stichting Akosua er precies mee gedaan heeft.
Nogmaals hartelijk dank en ik wil Carla een succesvolle start wensen met de overname van de zaak.”

Kasteelloop 2008 Horst

Dat Kerstmis ook sportief kan zijn, bewezen bestuurslid Estelle, haar zus Sonja, schoonbroer Dennis en vriendin Danielle wel. Op 2e kerstdag deden ze mee aan de Kasteelloop in Horst. Hun belangrijkste doel was om de naamsbekendheid van Stichting Akosua in deze regio te vergroten, maar ook het sportieve belang stond voorop: het uitlopen van hun 1e wedstrijd. Om 10:45 uur klonk het startschot en gingen de dames voor de 4,8 km. Ruim 30 minuten later werd er gefinisht en ook Dennis haalde 53 minuten later de eindstreep en had zelfs 9,6 km in zijn benen zitten.

Kerstmarkt bij de levende Kerststal

Gedurende dit jaar is Stichting Akosua al van de partij geweest op verschillende markten. Rondom de kerstdagen waren de bestuursleden Riek en Truus te vinden op de kerstmarkt in het Limburgse Nieuwstadt. Naast een kraam waar glühwein en chocolaatjes werden verkocht, vonden de zelfgemaakte roomboter wafels weer gretig aftrek. Ook nieuw speelgoed en schoolartikelen werden hier aan de man gebracht. Met de opbrengst kon Stichting Akosua onder meer een educative quiz op de Football Academy sponsoren. Voor de winnaars waren er leuke prijzen.

Nederlandse boeken voor Ghanese boeken!

Hoewel het schooljaar al volop aan de gang is, zijn er op de Right to Dream Football Academy nog steeds niet voldoende boeken voor alle jongens. Bestuurslid Pascale liet vanuit Ghana weten dat er voor de vakken Engels en Social Studies zelfs maar één boek in de klas is en dat boek is voor de leerkracht bestemd! Omdat op deze manier natuurlijk niet optimaal les gegeven kan worden, wil Stichting Akosua de helpende hand bieden. Dit doet zij door de verkoop van ingezamelde, tweedehands studieboeken. Met de opbrengst hoopt Stichting Akosua alle benodigde studieboeken te kunnen kopen, zodat na de kerstvakantie elke student zijn eigen boek heeft. Opoku, student in Pascale’s klas, laat alvast zien welk boek hij nodig heeft.

Help je hem en z’n klasgenoten mee?
Neem contact op met Stichting Akosua voor meer informatie.

Feestelijke opening Basisschool Het Avontuur

Zondag 28 september opende Basisschool Het Avontuur in Buchten zijn deuren voor alle kinderen, ouders en andere belangstellenden. Natuurlijk kon Stichting Akosua hierbij niet ontbreken, want dit was een mooie gelegenheid om aandacht te vragen voor de kansarme, Ghanese kinderen die ook graag naar school zouden willen gaan!
Dankzij sponsoring van evenementenorganisatie Entertrain kon Stichting Akosua gratis gebruik maken van een marktkraam. Via deze kraam vlogen de zelfgemaakte wafels weer als zoete broodjes over de toonbank! Daarnaast hebben de bestuursleden Riek en Truus natuurlijk goed hun best gedaan om verschillende Ghanese spullen te verkopen. En na een rondgang over de speelplaats werd de collectebus voor het Right to Dream UCC ook nog eens goed gevuld!
Met de grote opbrengst van deze dag kan Stichting Aksoua opnieuw een grote groep Ghanese kinderen verder op weg helpen met hun scholing. Daarnaast was dit een prima dag om meer bekendheid te verwerven in de Limburgse regio.

Schoenendozen op weg naar Ghana!

Vrijdag 26 september was het dan eindelijk zover: de kinderen van groep 4 van Basisschool Loedoes mochten vol trots hun mooi versierde schoenendozen voor de Ghanese kinderen van het Right to Dream UCC aan Stichting Akosua overhandigen. Volgende week haalt Stichting Akosua de dozen van groep 3 op, waarna alle dozen aan een lange, overzeese reis naar Ghana beginnen. Hopelijk komen deze prachtige cadeaus in december al aan in de haven van Tema, zodat de kinderen van het UCC dit jaar een bijzondere kerstmis hebben. Dit allemaal dankzij de inzet van Basisschool Loedoes!

Sponsoring van een Ghanees kind!

Zoals je al eerder op deze website hebt kunnen lezen, is Stichting Akosua samen met Basisschool Loedoes gestart met het ‘Friends Project’. De eerste schoenendoos van Christianne Lemaire (groep 4) is al met bestuurslid Pascale meegereisd naar Ghana. Daar heeft zij de doos met veel plezier overhandigd aan Tracie Lomo. Tracie is 7 jaar oud en komt dagelijks naar het Right to Dream UCC om les te volgen.
Stichting Akosua zorgt ervoor dat de schoenendozen van alle andere kinderen van Basisschool Loedoes ook goed terecht komen.

Voor Tracie was dit een bijzondere dag, want zij is ook het eerste kind van het UCC dat door een Nederlands gezin maandelijks gesponsord zal worden! Stichting Akosua hoopt dat veel andere Nederlandse gezinnen dit voorbeeld zullen volgen.

Van oude schoenendoos tot mooi cadeau!

Aan het begin van het nieuwe schooljaar zijn de kinderen van de groepen 3 en 4 van Basisschool Loedoes al actief aan de slag gegaan met het “Friends Project”.
Voor dit speciale project van Stichting Akosua vullen Nederlandse kinderen een schoenendoos met b.v. toiletartikelen, klein speelgoed en schoolspullen voor hun Ghanese leeftijdgenootjes van het Right to Dream UCC in Accra.
Op deze manier helpen ze niet alleen een kansarm kind, maar krijgen ze in een ver land ook een nieuwe vriend of vriendin.

Stichting Akosua dankt de kinderen, hun ouders en de leerkrachten van Basisschool Loedoes in Sittard voor hun enthousiaste medewerking!

Knuffels voor kinderen in Klikor

Tijdens het laatste bezoek van Stichting Akosua aan The Friends Orphanage in het Ghanese dorp Klikor, heeft bestuurslid Estelle volop knuffels uitgedeeld. Er was nu niet alleen speelgoed voor de weeskinderen, maar ook voor de andere kinderen uit het dorp.
Met veel gejoel kwamen de kinderen uit alle hoeken en gaten aangerend om een mooi knuffeltje te krijgen.

Vooral veel dank aan alle mensen die vanuit Nederland knuffels hebben meegegeven. De stralende lach op de gezichten van de kinderen zei genoeg!

Samen zullen we dat varkentje wel even wassen!

De komende zomerperiode gaan veel sympathisanten van Stichting Akosua op pad met steunboekjes om geld in te zamelen voor het opvangcentrum Right to Dream in Ghana.
Gezamenlijk hopen zij €1.000,00 bij elkaar te krijgen door mensen de “varkentjes” in de steunboekjes te laten wassen (lees: krassen). Onder de kraslagen staan bedragen variërend van €0,50 tot €2,50. Het bedrag dat gekrast wordt, is de donatie voor het goede doel. Als dank ontvangen de donateurs een vel met waardevolle kortingcoupons.

Stichting Akosua vindt het erg leuk dat vooral veel kinderen zo enthousiast mee doen aan deze zomeractie.

Vijgenjam voor het goede doel!

Heerlijke vijgenjam eten en tegelijkertijd kansarme kinderen in Ghana steunen? Dat kan door verse vijgenjam te kopen bij de 9-jarige Nikki Janssen! De opbrengst van de potjes jam komt helemaal ten goede aan haar Ghanese leeftijdsgenootjes van het opvangcentrum Right to Dream.

Nikkie is in juni gestart met deze succesvolle actie na het houden van een spreekbeurt over vijgenjam in groep 6 van Basisschool ‘Het Avontuur’ in Buchten. Met dit leuke initiatief heeft ze al vele euro’s binnen gehaald.

Vrijmarkt tijdens Koninginnedag in Utrecht

Hoewel de weergoden de verkopers op de Vrijmarkt niet gunstig gezind waren, bleef iedereen optimistisch! Zo ook de dames van Stichting Akosua.
Ondanks de flinke regenbuien wisten zij tijdens Koninginnedag veel koopjes jagers naar hun kraam te lokken. Naast de gebruikelijke tweedehands spullen vlogen vooral de zelfgemaakte wafels en potten vijgenjam over de toonbank!
Omdat de gehele opbrengst van de verkoop ten goede komt aan straat- en weeskinderen in Ghana, gaven veel bezoekers ook ’n extra donatie.
Het was weer ’n succesvolle actie!

Vlooienmarkt in het Auxiliatrixpark in Venlo

Tijdens de eerste zomerse zondag -27 april- van dit jaar heeft Estelle met een stand op de vlooienmarkt in Venlo promotie gemaakt voor Stichting Akosua. Tevens heeft ze daarmee aandacht gevraagd voor de kinderen van het Right to Dream Underpriviliged Children’s Centre (UCC) in de Ghanese hoofdstad Accra.

Met de opbrengst van haar verkoop kunnen deze kansarme kinderen weer geholpen worden met nieuwe schoolmaterialen!

T-shirts van Stichting Akosua voor Klikor

Tijdens haar werkbezoek aan Ghana in februari 2008 is Pascale opnieuw naar het plattelandsdorpje Klikor geweest. In Klikor heeft zij, net als bestuurslid Estelle, vorig jaar een aantal maanden vrijwilligerswerk gedaan.
Uiteraard kwam zij niet met lege handen. Vanuit Stichting Akosua waren er promo t-shirts voor de kinderen. Op deze manier hebben de kinderen een mooi t-shirt en kunnen ze al wandelend door het dorp tevens promotie maken voor Stichting Akosua.

Creative Arts bij Right to Dream Football Academy in Dawu

Tijdens een werkbezoek aan Ghana in februari 2008 is Pascale, voorzitster van Stichting Akosua, een kijkje gaan nemen bij de Right to Dream Football Academy in Dawu bij Akropong.
Maar daar bleef het niet bij, zij kreeg ook de mogelijkheid om de ruim dertig jongens zelf les te geven in Creative Arts. Helaas waren er geen tekenmaterialen meer beschikbaar, maar met steun van Stichting Akosua kon elke leerling een eigen doos kleurpotloden krijgen. Laat de tekenles maar beginnen!

Rabobank Utrecht steunt The Friends Orphanage in Klikor

De Rabobank Utrecht aan het Willem van Noortplein in Utrecht heeft de weeskinderen van The Friends Orphanage in Klikor blij gemaakt met verschillende promotie-artikelen. Uit handen van Stichting Akosua hebben deze kinderen in februari 2008 een aantal rugzakken, voetballen, spelletjes en zelfs een luchtbed van Interpolis, de samenwerkingspartner van de Rabobank, gekregen. Een hele belevenis!