Kerstcollecte H.Michaëlparochie in Venlo

Ook afgelopen Kerst (2019) was het kerkbestuur van de H. Michaëlparochie in Venlo er weer mee akkoord dat de gehele opbrengst van de Kerstcollecte naar onze stichting gaat.

Het thema van de Kerstviering in deze parochie was deze Kerst: Blij en Rijk van Binnen. Door de parochianen werd samen gebeden: “Als wij goed doen aan zwakkeren, zomaar om niet, maakt ons dat blij en rijk van binnen.”  Ook wij voelen dat zo.

Hierbij willen wij het kerkbestuur weer heel hartelijk bedanken voor hun medewerking!!!

Wafelactie meer dan geslaagd!

Wederom speelde eind vorig jaar de grootste actie om fondsen te werven voor onze stichting zich af in de keuken van bestuurslid Annique te Nieuwstadt: WAFELS BAKKEN! Inmiddels zijn alle gegevens en aantallen hiervan bekend.              Annique maakte (a.d.h.v. een echt bakkersrecept) van KILO’S bloem, boter en suiker, 840 eieren en honderden zakjes vanillesuiker en bakpoeder 300 kilo deeg!

En wat ruiken ze heerlijk!

Vervolgens werden van dit deeg op in totaal 7 bakdagen door Annique, haar ouders, haar man en door beurtelings  8 vrijwilligsters kleine porties deeg afgewogen, balletjes gerold, wafels gebakken en na afkoeling per 5 stuks verpakt in plastic zakjes, en tenslotte voorzien van sluitclips, een mooi lintje en een label van Stichting Akosua.

Behalve Annique, verdient haar moeder Truus een speciale vermelding, omdat zij op iedere bakdag urenlang vier wafel-ijzers tegelijk bediende, waarop zij in totaal maar liefst 7.135 wafels heeft gebakken!

Het overgrote deel van deze wafels werd verkocht in het tweede weekend van december bij Intratuin Geleen. Wij zijn erg dankbaar dat wij wederom een verkooppunt in dit mooie tuincentrum in kerstsfeer mochten inrichten. Door Annique, Truus, Marleen, Estelle en Kevin werden de zakjes wafels aan vele winkelende mensen aangeprezen. Naast wafels werden er ook nog wat Ghanese artikelen, potjes vijgenjam en gehaakte engeltjes voor in de kerstboom verkocht. Door de verkopen hier, in eigen kring en de nog resterende pakje wafels in A.H. Echt, werd uiteindelijk een ongeëvenaarde nettowinst van    € 2.903,80 behaald!

Truus en Marleen bij Intratuin Geleen met Ghanese producten