Ghana reis 2018

In mei bezocht bestuurslid Estelle Backus het Future Leaders UCC project in Ghana. Van deze reis heeft zij een uitgebreid verslag gemaakt, dat je kunt lezen in onze nieuwsbrief “jaargang 10 editie 3 2018”. Wanneer je niet in het bezit bent van deze nieuwsbrief, kun je het verslag ook opvragen (mail naar info@stichtingakosua.org).

Donatie vanwege 50-jarig huwelijk

Op 2 augustus 2018 was het 50 jaar geleden dat Hein en Mia Janssen-Backus in het huwelijksbootje zijn gestapt. Ter ere van dit heuglijke feit, gaven zij niet alleen een groot feest, maar besloten zij een extra donatie te doen aan Stichting Akosua:

“Wij hebben ervoor gekozen om een extra donatie te doen aan jullie stichting, vanwege ons 50-jarig huwelijksfeest.

Onze interesse in stichting Akosua werd gewekt door onze nicht Estelle Backus en haar ouders. Door de verhalen van   hun bezoeken aan Ghana en de projecten die zij mogelijk maakten, hebben wij een aantal jaren geleden ook besloten   een kind te sponseren.

Zoals bekend geeft het UCC aan straat- en weeskinderen dagelijks gratis onderwijs. Daarnaast biedt dit centrum een   veilige en stabiele thuishaven aan een groep kinderen die nergens anders terecht kunnen. Hierdoor krijgen zij alsnog de   kans om zich als kind door onderwijs te ontwikkelen voor een betere toekomst. Dit spreekt ons zeer aan en wij gunnen   deze kinderen daardoor een beter leven.

Hein en Mia Janssen-Backus”

Wafelverkoop in het Duitse Millen

Op zondag 9 september in alle vroegte ging Annique Lemaire-Jonker op pad met enkele dozen wafels, een aantal kilo’s deeg, het wafelijzer, tafels, een collectebus en nog wat andere spullen om een stand op te bouwen in het Duitse dorpje Millen. Marleen Thijssen sloot een poos later aan, toen Annique al verse wafels stond te bakken.

In Millen was het die zondag ‘Aope Paorte’ dag. Mensen mogen dan een kijkje nemen op de binnenplaatsen van de (voormalige) boerderijen en er zijn veel stands, tractoren, eten, drinken en ook muziek. Wij mochten hier voor Stichting Akosua wafels verkopen en bakken. Het ter plekke bakken was een groot succes! De heerlijke geur bleek voor de vele bezoekers nauwelijks weer­staanbaar! We verkochten vandaag dan ook maar liefst ruim 600 wafels, zowel in zakjes van 5 stuks, alsook losse wafels. Rond 15.30uur was het laatste deegballetje tot wafel getrans­formeerd en waren we uitverkocht.

Met dank aan de weergoden op deze prachtige dag, maar vooral ook aan Annique, die al dagen van tevoren bezig was met het maken van het deeg en het bakken en verpakken van een flinke voorraad wafels!